Jak samorządy mogą skutecznie finansować bezpieczeństwo to jeden z tematów, nad którym pochylą się goście drugiego dnia Smart City Forum 2025.

Moderatorem dyskusji pt. Finansowanie bezpieczeństwa w JST i nowe wyzwania będzie nasz ekspert Sergiusz Parszowski.

Finansowanie bezpieczeństwa w JST i nowe wyzwania

Dyskusja odbędzie się w Bloku Odporne miasto. Rozmowa będzie miała charakter Fire Chat. Swoim doświadczeniem podzieli się Konrad Fijołek, który w 2022 roku otrzymał tytuł człowieka roku Smart City Awards.

Goście panelu

Gośćmi panelu Finansowanie bezpieczeństwa w JST i nowe wyzwania będą:

  • Konrad FijołekPrezydent Miasta Rzeszowa, socjolog i wieloletni działacz samorządowy. Od 2021 roku pełni funkcję prezydenta Rzeszowa, jednak jego kariera polityczna rozpoczęła się wiele lat wcześniej – od 2001 roku był radnym miejskim, a w latach 2006–2010 przewodniczył Radzie Miasta Rzeszowa. Jego kadencja to czas wyzwań, ale także nowych możliwości dla Rzeszowa, który dynamicznie się rozwija i przyciąga inwestorów oraz nowych mieszkańców.
  • Rafał Grochowski, Partner wydarzenia reprezentujący SSW Law & Beyond, specjalista w doradztwie prawnym w obszarach rynków kapitałowych, projektów infrastrukturalnych i energetycznych.

Smart City – bezpieczne miasto

Konrad Fijołek stawia na rozwój miasta jako nowoczesnej metropolii europejskiej. W swoich planach uwzględnia m.in.:

  • Rozbudowę infrastruktury miejskiej.
  • Inwestycje w transport publiczny.
  • Wspieranie innowacji i technologii.
  • Działania na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju.

Od wielu lat tworzy liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców. Zdobył uznanie jako jeden z liderów komitetu Rozwój Rzeszowa, który wspierał rozwój miasta i lokalnej społeczności.

Smart City

W 2015 r. powołał jeden z pierwszych ruchów miejskich w Rzeszowie – Rzeszów Smart City. Ruch stał się m.in. propagatorem wykorzystania nowoczesnych technologii w zarządzaniu miastem, w tym również w zapewnieniu bezpieczeństwa.

Urban Lab

Prezydent Rzeszowa jest też współautorem pionierskiego projektu Urban Labmiejskiego laboratorium w centrum Rzeszowa. Miejsce to skupia ambitnych i kreatywnych ludzi chcących wpływać na jakość życia w mieście. W swoich działaniach wspierani są przez zespół naukowców, osoby z organizacji pozarządowych oraz biznes. Ich celem jest rozwiązywanie lokalnych problemów i ułatwianie życia miejscowej społeczności.

Bezpieczne miasto

Rzeszów może pochwalić się bezpiecznymi miejscami ukrycia w razie zagrożenia. W mieście jest 5 schronów, 66 miejsc ukrycia i 1300 miejsc doraźnego schronienia.

W ramach zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom Rzeszowa miasto wyposażono m.in. w system alarmowania liczący 49 syren obejmujących zasięgiem całe miasto oraz monitoring obsługiwany przez całodobowe miejskie centrum zarządzania kryzysowego i monitoringu.

Więcej informacji o działaniach wspomagających zapewnienie bezpieczeństwa w JST, finansowaniu bezpieczeństwa, barierach, na jakie można natrafić, i możliwościach już 12 czerwca o godzinie 11:45 w Rzeszowie.

Plakat promocyjny wydarzenia dotyczącego smart city i bezpieczeństwa. Na górze znajduje się logo "Smart City Forum 20. Edycja" oraz informacja o terminie i miejscu: 11-12 czerwca 2025, Rzeszów-Jasionka, Zen.com Expo. Poniżej na niebieskim tle widnieje napis: "Fire Chat" oraz temat dyskusji: "Finansowanie bezpieczeństwa w JST i nowe wyzwania". Pod tematem umieszczone są trzy okrągłe zdjęcia prelegentów. Po lewej: Konrad Fijoek, prezydent miasta Rzeszowa. W środku Rafał Grochowski, reprezentant SSW Law&Beyond. Po prawej moderator Sergiusz Parszowski, prezes Obserwatorium Bezpieczeństwa.

Była to już VII edycja Defence24 Days. Wzięli w niej udział przedstawiciele administracji państwowej, sił zbrojnych, służb mundurowych, eksperci z sektora cywilnego oraz mediów, którzy omawiali kluczowe zagadnienia i wyzwania stojące przed Polską w kontekście współczesnych zagrożeń.

Panele tematyczne Defence24 Days

Poniżej przedstawiamy wnioski z paneli, którym mieliśmy okazję się przysłuchiwać.

1. Gotowi na najgorszy scenariusz? Jak efektywnie odbudować obronę cywilną i ochronę ludności

  • Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej dopiero zaczyna być wdrażana. Samorządy są obecnie na etapie adaptacji procedur oraz inwentaryzacji zasobów. Istnieje znaczący deficyt kadrowy w zakresie specjalistów zarządzania kryzysowego.
  • System komunikacji pomiędzy służbami a administracją wymaga pilnego ujednolicenia. Kluczowe są szkolenia prowadzone m.in. przez Akademię Pożarniczą, której kursy cieszą się dużym zainteresowaniem.
  • Istnieje potrzeba stworzenia efektywnej sieci schronów miejskich. Aktualna infrastruktura jest niewystarczająca. Samorządy muszą zwiększyć inwestycje w szkolenia kadry urzędniczej w zakresie pierwszej pomocy i zarządzania kryzysowego.

2. Siły Zbrojne 2039. Polskie wojsko przyszłości a wyzwania modernizacji

  • Program modernizacji na lata 2025–2039 uwzględnia doświadczenia wojny na Ukrainie oraz kładzie silny nacisk na dronizację armii, rozbudowę infrastruktury logistycznej oraz adaptację systemów dowodzenia do współczesnych realiów.
  • Podkreślono potrzebę bilansowania cyklu życia sprzętu, uwzględniając nie tylko jego zakup, ale także długoterminowe szkolenia i obsługę techniczną. Niezbędne jest również wdrożenie bardziej kompleksowych programów transformacji zamiast jedynie modernizacji.
  • Demografia stanowi ogromne wyzwanie przy budowie 300-tysięcznej armii, a rosnąca konkurencja na rynku pracy wymaga lepszych warunków finansowych i kadrowych dla wojska.
  • Wojska muszą być przygotowane na odstraszanie przeciwnika, wykorzystując nowoczesne technologie oraz rozbudowane zaplecze logistyczne, co obejmuje również poprawę jakości infrastruktury wojskowej oraz długofalową strategię zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Ważnym elementem modernizacji jest także adaptacja nowoczesnych platform, takich jak samoloty F-35, co wymaga zaawansowanych szkoleń i bliskiej współpracy międzynarodowej. Dodatkowo Polska dąży do rozwijania współpracy regionalnej i sojuszniczej, co ma wzmocnić jej pozycję jako kluczowego członka NATO na wschodniej flance.

3. Skok technologiczny w służbach mundurowych

  • Cyberbezpieczeństwo to kluczowe wyzwanie dla Policji. Konieczne są znaczące inwestycje w infrastrukturę informatyczną oraz odpowiednie szkolenia kadrowe. Zakupione niedawno symulatory, np. do śmigłowców Blackhawk, znacząco zwiększają efektywność szkolenia.
  • Straż Pożarna wykorzystuje zaawansowane technologie, takie jak pojazdy SHERP, drony oraz roboty gaśnicze, co znacząco zwiększa efektywność operacji ratowniczych oraz minimalizuje ryzyko dla personelu.
  • Straż Graniczna inwestuje w autonomiczne systemy bezzałogowe, rozbudowując elektroniczne bariery graniczne oraz systemy antydronowe. Podkreślono także potrzebę rozwoju technologicznego na granicy z Ukrainą.
  • Straż Więzienna podkreśla dualny charakter technologii – zarówno jako wsparcie, jak i potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa, szczególnie ze strony dronów. Ważne jest także zwiększenie inwestycji w systemy nadzoru, w tym kamery z AI.
  • Służby mundurowe zaznaczają konieczność przyspieszenia procesu wdrażania innowacji oraz uproszczenia procedur zakupowych. Technologie muszą być szybciej dostosowywane do specyficznych potrzeb służb.
  • Istotne jest, aby technologie wdrażane w służbach mundurowych zapewniały przewagę nad potencjalnymi zagrożeniami. Podkreślono również potrzebę większego finansowania technologii bezpieczeństwa wewnętrznego na poziomie równorzędnym z wojskiem.
  • Wykorzystanie dronów przez służby mundurowe wymaga stworzenia rozbudowanego systemu ochrony przed zagrożeniami z powietrza oraz wykorzystania dronów jako narzędzia do obserwacji, poszukiwań i innych zadań operacyjnych.
  • Wprowadzenie zaawansowanych technologii teleinformatycznych wiąże się z rosnącym ryzykiem cyberataków, dlatego kluczowe jest zabezpieczenie infrastruktury krytycznej służb mundurowych przed tego typu zagrożeniami.

4. Droga do przewagi informacyjnej: Rola C4I, EW oraz cyberobrony

  • Przewaga informacyjna i autonomiczność są kluczowe dla skuteczności działań wojskowych. Konieczna jest integracja systemów informacyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co pozwoli szybciej i efektywniej reagować na zagrożenia.
  • Walka elektroniczna jest nieodłącznym elementem współczesnych konfliktów, odbywając się również w czasie pokoju. Zdolności do szybkiego zakłócania komunikacji przeciwnika są kluczowe, zwłaszcza w kontekście operacji ofensywnych.
  • Ważne jest opracowanie prostych i intuicyjnych systemów, które mogą być szybko wdrożone przez personel wojskowy, co zwiększy ich skuteczność na polu walki.

5. Drony i systemy autonomiczne podstawowym narzędziem walki: Wojska Systemów Bezzałogowych

  • Rozwój wojsk systemów bezzałogowych jest jednym z priorytetów. Każdy żołnierz ma być przeszkolony w obsłudze dronów, co umożliwi efektywne wykorzystanie tych technologii zarówno w logistyce, jak i w działaniach bojowych.
  • Standaryzacja systemów dronowych na poziomie europejskim jest istotnym kierunkiem dalszego rozwoju. Grupa WB oraz Politechnika Warszawska odgrywają kluczową rolę w rozwoju prototypów i innowacyjnych rozwiązań.

6. Jaka logistyka dla nowoczesnej armii?

  • Współczesne konflikty wymagają mobilnej logistyki; tradycyjne stacjonarne magazyny są zbyt narażone na ataki. Polska zdobyła uznanie za logistyczne wsparcie wojsk USA, co świadczy o wysokim poziomie kompetencji logistycznych.
  • Istnieje konieczność szybkiego wdrażania nowoczesnych rozwiązań logistycznych, takich jak: mobilne hale, namioty i przyczepy, umożliwiających elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki operacyjne.
  • Zwrócono uwagę na kluczową rolę dynamicznych systemów przechowywania i transportu zaopatrzenia, które muszą być odporne na cyberataki oraz przystosowane do działań w różnych warunkach terenowych.
  • Podkreślono potrzebę budowania logistyki opartej na szybkiej mobilności oraz decentralizacji zasobów, co pozwala na zmniejszenie ryzyka ich zniszczenia podczas konfliktu.
  • Ważne jest też strategiczne planowanie i zarządzanie zasobami logistycznymi w długofalowej perspektywie uwzględniające ciągłe szkolenie personelu logistycznego i modernizację infrastruktury.

7. Jak zbudować 300-tysięczną armię: demografia, społeczeństwo, rezerwy

  • Realizacja planu budowy 300-tysięcznej armii jest możliwa, ale wymaga intensyfikacji działań rekrutacyjnych i promocyjnych. Ważniejsza od samej liczby jest jakość kadry oraz lepsze zarządzanie rezerwami.
  • Konieczne jest zapewnienie atrakcyjnych warunków pracy, szczególnie w zakresie przyciągania specjalistów z obszaru IT. Kluczowe jest również skuteczne wykorzystanie zasobów rezerwowych, w tym byłych wojskowych i osób z doświadczeniem mundurowym.

Podsumowanie Defence24 Days

Konferencja Defence24 Days pokazała, że Polska jest na dobrej drodze do znaczącego zwiększenia swoich zdolności obronnych i bezpieczeństwa, jednak realizacja tych planów wymaga skoordynowanych działań i konsekwentnej modernizacji wszystkich sektorów bezpieczeństwa państwa.

Hubert Stróżyk

Wrzesień 2024 roku przypomniał mieszkańcom Wrocławia o tym, jak realne może być zagrożenie powodziowe. Dla wielu osób – zwłaszcza na osiedlu Kozanów dotkliwie doświadczonym powodzią w 1997 i 2010 roku – nie jest to tylko historia, ale wciąż żywe wspomnienie. Jednak sytuacje kryzysowe to nie tylko powódź. Pożar, brak wody, awaria sieci grzewczej – to wydarzenia, które miały miejsce w ostatnich miesiącach. Sytuacje kryzysowe zdarzały się, zdarzają i będą się zdarzać. Nie mamy na nie wpływu, ale możemy przygotować siebie i swoje otoczenie.

Co się będzie działo w ramach projektu?

  • Trzy bezpłatne warsztaty na terenie wrocławskiego osiedla Kozanów i jego okolic.
  • Opracowanie i udostępnienie ulotki z przydatnymi kontaktami i wiarygodnymi źródłami informacji w sytuacjach kryzysowych.
  • Publikacja materiałów na temat bezpieczeństwa powodziowego i reagowania na sytuacje kryzysowe na social mediach Obserwatorium Bezpieczeństwa.

Masz jakieś pytania w temacie bezpieczeństwa powodziowego albo reagowania na sytuacje awaryjne? Nasi eksperci postarają się na nie odpowiedzieć podczas warsztatów albo na naszych kanałach social media.

 Swoje pytania możesz wysłać na link poniżej:

Zapisy na warsztaty

Na warsztaty obowiązują zapisy – liczba miejsc jest ograniczona. Do 5 dni przed realizacją wybranego warsztatu uczestnicy otrzymają wiadomość e-mail z informacją o zakwalifikowaniu się lub wpisaniu na listę rezerwową. Osoby zakwalifikowane na warsztaty będą proszone o potwierdzenie swojej obecności w ciągu 72 godzin. W innym przypadku miejsce zostanie zajęte przez osobę z listy rezerwowej.

W sytuacjach wyjątkowych terminy warsztatów mogą ulec zmianie.

 

Warsztat nr 1 – Czy grozi nam wielka woda

Data: 10.05.2025 r.

Czas: 13.00–16.00

Lokalizacja: Kozanów

Zapisy na warsztaty pod linkiem: Czy grozi nam wielka woda

Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych

 

Warsztat nr 2Wielka woda była, ale czy być musi

Data: 21.05.2025 r.

Czas: 17.00–20.00

Lokalizacja: PPM Zajezdnia, ul. Legnicka 65

Zapisy na warsztaty pod linkiem: Wielka woda była, ale czy być musi

Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych

 

Warsztat nr 3Jak przygotować się (nie tylko) na wielką wodę

Data: 31.05.2025 r.

Czas: 15.00–18.00

Lokalizacja: CAL Kozanów, ul. Dokerska 70

Zapisy na warsztaty pod linkiem: Jak przygotować się (nie tylko) na wielką wodę

Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych

Biuletyn Informacyjny

Jesteś zainteresowany tematami bezpieczeństwa? Zapraszamy do naszego cotygodniowego Biuletynu Informacyjnego o bezpieczeństwie miast, samorządów i instytucji publicznych.

Poniżej możesz zapisać się do Biuletynu Informacyjnego.

Partnerzy projektu

Logo Domowy Survival.

Domowy Survival

Od 2010 roku edukuje w zakresie przygotowania na sytuacje awaryjne
.

Logo Mapuj Pomoc. Małymi niebieskimi literami na górze napis "mapuj" mający po prawej stronie zieloną kropkę, poniżej małymi pomarańczowymi literami napis:pomoc". Tło przezroczyste.

Mapuj Pomoc

Łączy organizacje i wzmacnia system pomocy w celu wsparcia osób w kryzysie .

Logo CAL Kozanów

CAL Kozanów

Prowadzony przez fundację Animada, integruje i napędza Kozanów.

Okiem Hydrogeologa

Rzetelne źródło wiedzy o wodzie prosto z Kozanowa.

Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii Politechniki Wrocławskiej

Łączy teorie z praktyką w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców.

 

Projekt dofinansowany ze środków gminy Wrocław.

Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli administracji publicznej, sił zbrojnych, sektora prywatnego oraz środowiska akademickiego, by wspólnie omówić wyzwania i strategie w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Kluczowe tematy kongresu

Podczas kongresu eksperci podkreślili rosnące znaczenie cyberbezpieczeństwa jako kluczowego elementu strategii państwa. Szczególną uwagę poświęcono roli sztucznej inteligencji (AI) w cyberobronie, suwerenności technologicznej, odporności infrastruktury cyfrowej oraz współpracy międzysektorowej na poziomie krajowym i międzynarodowym.

Wnioski z II Międzynarodowego Kongresu Cyberbezpieczeństwa INSECON

Prezentujemy poniżej wybrane przez nas tezy, wnioski i zapowiedzi przedstawione przez uczestników kongresu podczas paneli, w których uczestniczyliśmy:

1. Strategia cyberbezpieczeństwa na lata 2025–2029

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski przedstawił strategiczne założenia dotyczące cyberbezpieczeństwa Polski na najbliższe lata. Kluczowe aspekty tej strategii obejmują:

  • Cyberodpowiedzialność jako podstawowy element cyfryzacji.
  • Znaczenie cyberbezpieczeństwa dla suwerenności technologicznej i stabilności państwa.
  • Rekordowe inwestycje w cyberbezpieczeństwo w 2025 roku.
  • Wzrost liczby ataków cybernetycznych na Polskę (ponad 100 tys. rocznie, 60 tys. w marcu 2025 r.).
  • Rozwój bezpiecznych systemów łączności oraz przechowywania tajnych danych w chmurze.
  • Rozszerzenie Funduszu Cyberbezpieczeństwa obejmującego samorządy i instytucje publiczne.
  • Budowa pierwszego polskiego połączenia kwantowego w celu poprawy cyberbezpieczeństwa.
  • Rozwinięcie systemów obrony przed atakami DDoS oraz stworzenie „tarczy” dla samorządów jako najsłabszego ogniwa systemu.

2. Implementacja AI w Siłach Zbrojnych RP

Generał dywizji Karol Molenda (DKWOC) omówił rozwój i perspektywy wykorzystania sztucznej inteligencji w polskiej armii. W kluczowych punktach:

  • Powstanie Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji w DKWOC (start 14 kwietnia 2024 r.).
  • AI jako narzędzie do analizy danych, budowania świadomości operacyjnej i zarządzania polem walki.
  • Wyzwania: interoperacyjność, Big Data, modele AI, skuteczność algorytmów, wielodomenowość, bezpieczeństwo danych, inferencja w czasie rzeczywistym.
  • Inwestycje w dronizację, sensory monitorujące i systemy autonomiczne.
  • Polska jako jedyne państwo NATO z własnym systemem zarządzania polem walki (BMS Legion).
  • AI w cyberbezpieczeństwie: wczesna detekcja zagrożeń, wykrywanie podatności, automatyczne wsparcie w zarządzaniu incydentami.
  • Przyszłość: autonomiczne systemy bojowe, robotyka AI, deepfaki i fake newsy jako narzędzia wojny informacyjnej.

3.Współpraca biznesu z sektorem obronnym

Podkreślono rosnącą rolę sektora prywatnego w zapewnianiu bezpieczeństwa państwa:

  • Małe firmy prywatne odegrały kluczową rolę w produkcji dronów dla Ukrainy (ponad 2 mln sztuk).
  • Współpraca biznesu z MON i Siłami Zbrojnymi RP jako niezbędny element budowy potencjału obronnego.
  • Konieczność stworzenia rozwiązań dla masowego szkolenia rezerwistów (90 tys. osób miesięcznie).
  • Większa rola prywatnych firm w budowie infrastruktury militarnej.

4. Inwestycje w innowacje i suwerenność technologiczna

Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju i Technologii zaprezentował perspektywy rozwoju innowacyjnych technologii w Polsce:

  • Cyfryzacja jako klucz do trwałego rozwoju gospodarczego.
  • 80% polskich firm ma świadomość zagrożeń cybernetycznych, ale większość nie podejmuje działań.
  • Niezależność technologiczna jako warunek strategicznej suwerenności państwa.
  • Uniwersytety i instytucje badawcze będą kluczowymi podmiotami w realizacji badań i rozwoju w zakresie cyberbezpieczeństwa.

5. Polska prezydencja w UE – wojna hybrydowa na czas po Monachium

Omówiono nowe wyzwania związane z cyberatakami i dezinformacją oraz współpracę europejską w zakresie cyberbezpieczeństwa.

6. Zastosowanie AI w cyberbezpieczeństwie

  • AI wspiera reagowanie na incydenty i automatyzuje ochronę (firewalle, proxy).
  • Wykorzystanie AI w systemach XDR do przetwarzania dużych ilości danych.
  • AI w cyber threat intelligence – analiza zagrożeń i identyfikacja phishingu.
  • TALOS jako wiodąca firma zajmująca się analizą danych.
  • Wyzwaniem jest odpowiednie trenowanie AI na danych wysokiej jakości.

7. Zarządzanie bezpieczeństwem w łańcuchach dostaw (Dell Technologies)

Omówiono cztery filary odporności cyfrowej:

  • Stabilność i bezpieczeństwo łańcucha wartości (monitorowanie dostaw).
  • Bezpieczeństwo produktowe (Zero Trust, jakość komponentów).
  • Ochrona klientów (cyfrowe bunkry, serwery, macierze).
  • Plany ciągłości działania (reagowanie na kryzysy).

8. AI jako sojusznik i zagrożenie

  • AI wspiera analizę danych i identyfikację anomalii.
  • Ułatwia zarządzanie cyberbezpieczeństwem, redukuje błędy ludzkie.
  • AI nie powinna przetwarzać poufnych danych i być hostowana w publicznych chmurach.
  • AI może być wykorzystywana ofensywnie i defensywnie.
  • Luki w cyberbezpieczeństwie mogą być ukryte w importowanym sprzęcie.
  • AI może analizować zdjęcia, identyfikować lokalizacje i stanowić zagrożenie operacyjne.
  • Globalne firmy powinny uwzględniać bezpieczeństwo swoich podwykonawców.
  • Kluczowa rola dyrektywy NIS2 dla wzmacniania cyberbezpieczeństwa.
  • Microsoft rozwija AI w cyberbezpieczeństwie, szczególnie w kontekście ery postkwantowej.

Spotkanie poprowadzi nasz ekspert Sergiusz Parszowski.

Organizatorzy

Wydarzenie organizuje Kieleckie Forum Organizacji Pozarządowych w ramach zadania publicznego „Kompleksowe wsparcie dla kieleckiego trzeciego sektora”.

Program

W trakcie spotkanie przewidziano między innymi:

  • sieciowanie organizacji zbliżonych profilem działania;
  • ustalanie obszarów współpracy i wspólnych projektów;
  • budowanie społecznego systemu ochrony ludności;
  • dyskusje nad zgłoszonymi przez uczestników tematami.

Uczestnicy

Spotkanie jest organizowane dla kieleckich organizacji pozarządowych działających w obszarze bezpieczeństwa. Liczba miejsc jest ograniczona, w związku z czym jedną organizację mogą reprezentować dwie osoby.

Termin i miejsce wydarzenia

Termin: 31 marca 2025

Godzina: 14:30

Miejsce: Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. Wojska Polskiego 52, Kielce

Rejestracja

Chętni do wzięcia udziału w spotkaniu mogą zarejestrować się poprzez formularz.

Rejestracja jest obowiązkowa.

Zapraszamy do udziału w spotkaniu.

Baner informacyjny: Spotkanie NGO działających w zakresie bezpieczeństwa 31 marca w Kielcach

Jednym z prelegentów będzie ekspert Obserwatorium Bezpieczeństwa Krzysztof Chudy.

Organizatorzy konferencji „Odporność miast na kryzysy i zagrożenia…”

Organizatorami konferencji są:

Wsparciem merytorycznym będą Zakład Socjologii Bezpieczeństwa i Edukacji Instytutu Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Akademickie Koło Naukowe Security & Society.

Tematyka konferencji „Odporność miast na kryzysy i zagrożenia…”

Konferencja dotyczyć będzie odporności miast. Przewidziano następujące bloki tematyczne:

  • strategie budowania odporności w dużych miastach i małych miejscowościach;
  • rozwiązania technologiczne i infrastruktura dla zrównoważonych miast;
  • współdziałanie podmiotów (wojska, policji, straży pożarnej, ochrony zdrowia) w ramach zintegrowanego systemu zarządzania kryzysowego;
  • polityki publiczne dla budowania dobrostanu społeczności lokalnych;
  • efektywne zarządzanie jednostkami administracji publicznej;
  • elastyczny system edukacji i szkoleń;
  • rozwijanie kompetencji adaptacyjnych służb i społeczeństwa ułatwiających skuteczne;
  • reagowanie w sytuacjach kryzysu i zagrożenia.

Uczestnicy i prelegenci „Odporność miast na kryzysy i zagrożenia…”

W konferencji mogą uczestniczyć teoretycy, eksperci i praktycy chcący wymienić się doświadczeniami, poglądami oraz wynikami badań związanymi z odpornością miast, a także ci, którzy są zainteresowani tym tematem.

Zapisy na konferencję

Uczestnicy i osoby chętne do wystąpienia w charakterze prelegentów mogą wysyłać swoje zgłoszenia do 25 marca na adres e-mail: konferencja.odpornosc.miast@gmail.com.

Program konferencji

Dla zainteresowani dostępny jest program wydarzenia pod linkiem: Program konferencji.

Informacje szczegółowe

Więcej informacji można uzyskać na stronie konferencji: KONFERENCJA NAUKOWA – ODPORNOŚĆ MIAST NA KRYZYSY I ZAGROŻENIA. BEZPIECZEŃSTWO. POLITYKI PUBLICZNE.EDUKACJA – 28.03.2025.